DOI:
10.18413/2313-8912-2017-3-2-19-24
Количество просмотров: 4919 (смотреть статистику)
Количество скачиваний: 7036
Все журналы
Отправить статью
Научный результат. Вопросы теоретической и прикладной лингвистики включен в научную базу РИНЦ (лицензионный договор № 765-12/2014 от 08.12.2014).
Журнал включен в перечень рецензируемых научных изданий, рекомендуемых ВАК
Пока никто не оставил комментариев к этой публикации.
Вы можете быть первым.
1. Демьянков В.З. Когнитивная лингвистика как разновидность интерпретирующего подхода // Вопросы языкознания. 1994. № 4. С. 17-33.
2. Клепикова Т.А. Типология лингвистических метарепрезентаций // Вопросы когнитивной лингвистики. 2008. № 3. С. 5-15.
3. Рябцева Н.К. Язык и естественный интеллект. М.: Академия, 2005. 639 с.
4. Clark A. Linguistic Anchors in the Sea of Thought? // Pragmatics and Cognition. 1996. Vol. 4, № 1. Pp. 93-103.
5. Flavell J.H. Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry // American Psychologist. 1979. Vol. 34, № 10. Pp. 906-911.
6. Geeraerts D. A rough guide to Cognitive Linguistics // Cognitive linguistics research: 34. 2006. Berlin. New York. Mouton de Gruyter. Pp. 1-28.
7. Glynn S.M., Muth K.D. Reading and Writing to Learn Science: Achieving Scientific Literacy // Journal of Research in Science Teaching. 1994. Vol.31. № 9. Pp. 1057-1073.
8. Halliday M.A.K. The construction of knowledge and value in the grammar of scientific discourse, with reference to Charles Darwin’s The Origin of Species // Advances in Written Text Analysis / ed. M. Coulthard. London-New York. 1998. Pp. 136-156.
9. Koriat A. The Feeling of Knowing: Some Metatheoretical Implications for Consciousness and Control // Consciousness and Cognition. 2000. Vol. 9. Pp. 149-171.
10. Livingstone J.A. Metacognition: An Overview. URL: http://gse.buffalo.edu/fas/shuell/cep564/metacog.html (дата обращения 22.01.2017).
11. Rosenthal D. M. Consciousness, Content, and Metacognitive Judgements // Consciousness and Cognition. 2000. Vol. 9. Pp. 203-214.
12. Veenman M.V.J., Wilhelm P., Beishuizen J.J. The relation between intellectual and metacognitive skills from a developmental perspective // Learning and Instruction. 2004. Vol.14. Pp. 89-109.